Czy Istnieje Tylko Jeden Sposób na Strategię Komunikacji?

Czy Istnieje Tylko Jeden Sposób na Strategię Komunikacji?

W głowach przedsiębiorczych i kreatywnych osób, stale pojawiają się nowe pomysły na biznes. Często brakuje nam jednak wiedzy i doświadczenia, aby przekonać do swojego pomysłu innych. Zaczynamy więc research w poszukiwaniu rozwiązania. W pewnym momencie trafiamy na materiały, które wydają się dla nas strzałem w dziesiątkę. Potrzebujemy odpowiedniej strategii komunikacyjnej. Jednak czy istnieje jeden, sprawdzony sposób na przygotowanie takiej strategii?

Cierpliwie odrabiaj pracę domową

Żyjemy w czasach, w których dostęp do wiedzy nie jest żadnym problemem. Wiedza, która jeszcze kilka lat temu, kosztowałaby kilkaset złotych, jest dostępna w internecie praktycznie za darmo. I tu pojawia się główny problem, jak wybrać informacje, które sprawdzą się w Twoim przypadku?

Na początku odrób swoją pracę domową i staraj się poznać kilka różnych sposobów, na tworzenie strategii komunikacyjnej. W pewnym momencie, możesz się jednak zastanawiać, jak wybrać tę jedną i właściwą strategię, która pasuje do Twojego projektu. Potrzebujesz spojrzeć na to z szerszej perspektywy. Potrzebujesz inspiracji, dzięki której masz szansę odkryć swój indywidualny sposób działania.

Kilka przydatnych źródeł inspiracji

Moim zdaniem, nawet jeżeli przeczytasz wszystkie artykuły w internecie na temat strategii komunikacji, nadal może brakować Ci prawdziwej inspiracji do działania. Myślę, że taka wiedza, może być jedynie wstępem do tego, aby poszukać swojej własnej drogi. Musisz bardziej zagłębić się w ten temat. Dlatego chciałbym polecić Ci kilka książek, które pomogą Ci określić, w którą stronę chciałbyś iść ze swoim pomysłem.

Książki są zdecydowanie lepszym źródłem inspiracji, niż nawet najlepsze wpisy na blogu. Chodzi o to, że z książką się trzeba zmierzyć. Trzeba poświęcić jej dłuższą chwilę. Kiedy ją czytasz, stale zastanawiasz się, czy możesz to w jakiś sposób wykorzystać w swoim biznesie. Każda z tych książek pokaże Ci inną drogę, dlatego sam musisz zdecydować, która jest najbliższa temu, w jaki sposób patrzysz na świat.

Growth Hacker Marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy. – Ryan Holiday

Jeżeli znasz się choć trochę na marketingu, ta książka może zmienić całkowicie Twoje myślenie. Pokazuje zupełnie inne podejście do budowania swojej marki. Uczy, że każde działanie marketingowe, można zamienić na konkretne liczby i wskaźniki. Zdaniem Ryana Holidaya, dobry marketing jest prosty. Polega na robieniu rzeczy, które przynoszą korzyści i unikania robienia rzeczy, które nie działają.

Wydaje się to banalne. Jednak tak naprawdę chodzi o to, że większość osób przygotowujących swoją strategię komunikacyjną, zapomina o kluczowej kwestii. W ferworze walki i kreatywności, zapominamy o czymś tak istotnym, jak odpowiednie wskaźniki skuteczności naszych działań. Skupiamy się na samym pomyśle na komunikację, ale nie zastanawiamy się w jaki sposób możemy sprawdzić, czy nasze pomysły były skuteczne.

Ta książka uczy w jaki sposób oceniać swoje pomysły. Pokazuje również, żeby nie przywiązywać się zbytnio do pierwotnej wersji swojego pomysłu. Jak będziesz miał okazję się przekonać, pomysły stale ewoluują. To właśnie rozwój i ewolucja są głównymi składnikami sukcesu. W książce znajdziemy całą masę inspiracji, które pomogą nam przetestować nasz pomysł, bez wydawania wielkich pieniędzy.

Jeżeli zastanawiasz się, w jaki sposób ocenić swój pomysł na strategię komunikacyjną, musisz przeczytać tę książkę. Zobaczysz, że podejmowanie decyzji w oparciu o liczby, może być dużym ułatwieniem. To dobra lekcja dla każdego, kto dopiero zaczyna swoją przygodę z biznesem.

Zapytaj Garyego – Gary Vaynerchuk

Jeżeli nie znasz jeszcze Garyego Vaynerchuka to koniecznie wróć do punktu związanego z odrabianiem pracy domowej. Garyego po prostu trzeba znać, bez względu na to, czy zgadzasz się, czy też nie, z jego sposobem życia.

Jest to książka, w której zebrane są najczęściej pojawiające się pytania od przedsiębiorców. Gary w swoim stylu stara się pokazać, że głównym problemem w naszych firmach, jest zbyt długie zastanawianie się nad wszystkim, a zbyt mała ilość konkretnej pracy.

Czytając o największych problemach przedsiębiorców, możemy zauważyć, że są one różne w zależności od etapu, na którym znajduje się ich firma. Strategia komunikacji jest zupełnie inna dla firmy, która jest już na rynku i dla firmy, która dopiero startuje. Podobnie jest również ze strategią komunikacji, która dotyczy wyłącznie pomysłu na biznes.

W tej książce znajdziesz kilka ciekawych porad, jak wybrać i wykorzystać odpowiednie kanały komunikacji. Pokazuje również, że sukces nie bierze się z przypadku, ale z ciężkiej i sumiennej pracy. Sukces to brud i chmury, jak mawia Gary. Aby to zrozumieć, musisz zajrzeć do tej książki.

Narratologia – Paweł Tkaczyk

A kiedy już zmęczysz się czytaniem wyłącznie o biznesie, polecam Ci zobaczyć to wszystko z innej perspektywy. Paweł Tkaczyk jest mistrzem opowiadania historii, który nauczy Cię mówić o Twoim pomyśle w zupełnie inny sposób. Jeżeli chcesz do niego przekonać innych, musisz wiedzieć, jak możesz zbudować spójną i ciekawą opowieść.

Jest to książka, która każdego z nas inspiruje w zupełnie inny sposób. To zestaw rad i technik, które zmieniają zwykłe informacje na temat produktów w ciekawe historie. Możesz się nawet zastanawiać, czemu książka o tworzeniu opowieści, znajduje się w tekście o tworzeniu strategii komunikacyjnej?

Strategia komunikacji to nic innego, jak sposób w jaki chcesz opowiedzieć o swoim pomyśle innym. Nie chodzi tu o to, z jakich narzędzi skorzystasz. Chodzi tu o to, w jaki sposób będziesz chciał przekonać swoich pierwszych klientów, aby Ci zaufali. Dzięki tej książce zrozumiesz, jak umiejętność tworzenia dobrych opowieści, może Ci to ułatwić.

Jesteś dopiero na początku swojej drogi

Ten tekst powinien być dla Ciebie inspiracją. To dopiero początek Twojej drogi. Nie pokazałem Ci tu dokładnie, jak możesz stworzyć swoją strategię komunikacji. Wskazałem Ci jednak kilka kierunków, w jakich możesz iść. Moim zdaniem, jeżeli nie odrobisz porządnie pracy domowej, nie będziesz w stanie stworzyć dobrej strategii komunikacji.

Jeżeli przeczytasz książkę Ryana Holidaya, będziesz wiedział w jaki sposób, możesz uczyć się na własnych błędach. Gary Vaynerchuk pokaże Ci mnóstwo przykładów z różnych biznesów, żebyś nie musiał popełniać tych wszystkich błędów sam. Natomiast Paweł Tkaczyk nauczy Cię, w jaki sposób już od samego początku, tworzyć ciekawą opowieść o Twoim pomyśle i zarażać nim innych.

Myślę, że w kolejnych tekstach pokażemy Ci konkretne sposoby na tworzenie strategii komunikacji. Jednak musisz się do tego przygotować. Jeżeli skorzystasz z mojej rady, będzie Ci łatwiej wybrać z naszych późniejszych artykułów to, co może się sprawdzić w Twoim biznesie.

Nie istnieje jeden, niezawodny sposób na stworzenie strategii komunikacji. Istnieje cały szereg technik i narzędzi, które mogą Ci w tym pomóc. Musisz jednak wiedzieć, które z nich pasują do Twojego pomysłu i do tego, w jaki sposób patrzysz na świat. Jeżeli chcesz stworzyć skuteczną strategię komunikacji, musisz poszerzyć swoją perspektywę. Wskazałem Ci jedynie kilka kierunków i mam nadzieję, że jak najszybciej odnajdziesz własny.

Patryk Wójcik

Wierzę w uczciwy biznes. Współpracuję tylko z firmami, których szczerze interesują potrzeby klientów. Nie pomogę Ci w sprzedaży, jeżeli Twój produkt lub usługa jest słaba. Pomagam firmom, którym ufam.

Dodaj komentarz

Close Menu